Az előzetes tájékozódás módja meghatározó egy vállaltirányítási rendszer feltérképezésében. Bejegyzésünkben bemutatjuk, hogy miért érdemes személyesen egyeztetni a szállító céggel és szakembereik segítségével megismerni a forgalmazott ERP-t.
Az ERP rendszerek komplex rendszerek, így mielőtt valamelyik mellett letennénk voksunkat, érdemes meggyőződni arról, hogy pontosan mit is fogunk vásárolni, hogyan oldható meg, hogy a szoftver teljeskörűen kielégítse vállalatunk igényeit.
Egy vállalatirányítási rendszer megismerésének három lehetséges módja van: letölthető demo verzió, bemutató videó és személyes konzultáció, amely skype-os videohívás/képernyőmegosztás formájában is történhet. Cikkünkben bemutatjuk, szerintünk miért a személyes konzultáció a leginkább célravezető megoldás.
Természetesen egy szállító céget telefonon és e-mailben is fel lehet keresni előzetes tájékozódás miatt, de egy személyes találkozó mindenképpen ajánlott, ha alaposan szeretnénk megismerni egy ERP-t. A bemutató során világosabb képet kaphatunk a megvásárolni kívánt szoftverről, hiszen ekkor élőben láthatjuk a terméket. A konzultáció során szakértő tanácsadók által azonnal választ kaphatunk felmerülő kérdéseinkre, megismerhetjük a szoftver nyújtotta modulokat, funkciókat, így lehetőségünk nyílik az igényeknek leginkább megfelelő ERP rendszer kiválasztására. A tanácsadó vállalatunk tevékenységi körének és működési sajátosságainak megismerésével segíthet abban is, hogy az adott szoftver esetünkben bevezethető-e módosítások nélkül, esetleg csak valamilyen fejlesztést követően, vagy egyáltalán nem alkalmas vállalatunk számára. Az is előfordulhat, hogy egyedi megoldásokra van szükség, melyhez elengedhetetlen, hogy a szállító nyitott legyen a fejlesztések irányába. A személyes megbeszélés alkalmával a fejlesztő cég rugalmasságára is fény derül.
A díjmentes személyes találkozó további előnye, hogy segítségével pontosabb előzetes ajánlatot kaphatunk a szállítótól.
A találkozót megelőző első lépés a szállítóval való egyeztetés a megbeszélés időpontjáról, valamint a bemutató szempontjából mérvadó információkról. Ezt követi a személyes vagy Skype megbeszélés, amelynek lényeges része a megrendelő cég bemutatkozása, alapvető igényeinek tisztázása, majd következik a rendszer bemutatása a szállító részéről. A találkozó során feltérképezhetjük a szoftvert és megvitathatjuk az általunk, valamint az ERP-t szállító cég részéről felmerülő kérdéseket. Fontos a beszállító minél alaposabb megismerése, referenciák kérése, hiszen célravezető olyan partnert választani, akivel el tudjuk képzelni a hosszú távú együttműködést.
A személyes találkozót követően a szállító előzetes árajánlatot küld. A bevezetésre kerülő rendszer bonyolultságától és az egyedi igényektől függően azonban további találkozókra, egyeztetésekre lehet szükség a végleges ajánlat kialakításához.
Ha a fejlesztő cég javasolja a személyes találkozót és az ingyenes bemutatót, az annak a bizonyítéka, hogy egy olyan cégről van szó, amely komolyan veszi az ügyfeleit, és árajánlatát is felelősségteljesen alakítja ki.
Fogadja meg tanácsunkat, higgye el, a későbbiekben hálás lesz ezért a döntésért!
Az ERP-k, azaz az integrált vállalatirányitási rendszerek évtizedek óta a vállalati kultúra részei, ám egy modern megoldás értékét épp az mutatja meg, hogy folyamatosan változik, fejlődik, így minden felmerülő igényre biztosít megnyugtató megoldást.
A koronavírus-járvány következményei végérvényesen megmutatták, amit évek óta tudni lehetett: digitalizáció, online jelenlét és adattudomány nélkül képtelenség hosszú távon sikeres vállalkozást építeni 2022-ben.
Bezárások, látványos kereslethiány, bizonytalanság, illetve ezekre reagáló átgondolt, intenzív válságkezelés – ez jellemezte a hazai vállalkozásokat a koronavírus-járvány által uralt utóbbi időszakban. Összefoglaltuk, mi okozta a legnagyobb gondot a piaci szereplőknek.