Feltételezzük, hogy a bevezetést követő néhány éven belül senki nem szeretne új rendszerre áttérni, azonban erre könnyen sor kerülhet, amennyiben a vállalatirányítási rendszerünket fejlesztő cég megszűnt, vagy felmerülő problémáinkat nem tudja megfelelően orvosolni. "7+1 tipp, hogy jól válasszuk ki ügyviteli rendszerünket" című blogcikkünkben már utaltunk arra, hogy érdemes elkerülni az 1 fős, testreszabott ügyviteli megoldásokat kínáló cégeket. Legjobb, ha több éves tapasztalattal rendelkező magyar céget választunk, aki üzletszerűen foglalkozik ERP rendszerekkel és szakszerű támogatást tud nyújtani a bevezetés szakaszától egészen a hosszú távú partneri kapcsolatig.
Alaposan járjunk utána, hogy milyen plusz támogatást nyújt az adott ERP-t fejlesztő cég, és mindenképpen vizsgáljuk meg, hogy az alábbi szolgáltatásokat milyen minőségben kínálják.
A bevezetést támogató szolgáltatások köre: bevezetés, testreszabás, oktatás és szükség esetén adatmigráció. Bevezetés alatt a felhasználók rögzítését és a jogosultságkezelés kiosztását értjük. A testreszabáshoz kapcsolódik a bizonylatok megjelenítésének kialakítása, a marketingelemek megjelenítése, stb. Az oktatás általánosságban kisebb csoportban zajlik, amelyekbe érdemes bevonni a szakmai területek kijelölt felhasználóit is.
Jó esetben az együttműködés nem ér véget a vállalatirányítási rendszer bevezetésével, hanem az ERP fejlesztő cég folyamatosan támogatja az ügyfelet a rendszer napi használata során.
A bevezetés után nyújtott szolgáltatások köre: verziókövetés, jogszabálykövetés, helpdesk szolgáltatás, oktatóanyagok/útmutatók/ az új funkciók használatáról, felhasználói kézikönyv.
Verziókövetés: Ahhoz, hogy vállalatirányítási rendszerünk a bevezetést követően is naprakész maradjon, időközönként érkeznek szoftver frissítések, javítások, amik tartalmazzák az ERP új funkcióit.
Jogszabálykövetés: Egy ideális ERP rendszert a folyamatosan változó jogszabályi környezetben is zökkenőmentesen lehet használni úgy, hogy az megfeleljen a NAV előírásainak. A jogszabályváltozások moduláris, illetve funkcionális változásokat eredményezhetnek, amelyekre a partnereket minél jobban fel kell készíteni.
Helpdesk szolgáltatás: Felmerülő kérdés, kérés, panasz esetén alapvető elvárás, hogy a bejelentett igényeket vagy hibákat az ügyfélszolgálat a lehető leggyorsabban kivizsgálja, szükség esetén szakértők bevonásával. Emellett fontos a hibajegykezelő szoftver, amely segítségével minden hiba és panasz státusza könnyedén nyomon követhető, közvetlen kommunikációt biztosít a fejlesztőkkel.
Oktatóanyagok: Az új verzióban található változásokról jó esetben oktatóanyagok, oktatóvideók is készülnek, amelyek pontosan bemutatják, hogy mik az újdonságok, és hogy mit hogyan kell használni. A kézikönyv leírása mellett ezek a demók segítik a felhasználókat.
Egy kis körültekintéssel, megfelelő ERP fejlesztő cég kiválasztásával vállalatirányítási rendszerünk mellé olyan támogatást kaphatunk, amely elégedettségünk és hosszú távú együttműködésünk alapja lesz.