Egy vállalatirányítási rendszer legfontosabb tulajdonságai - 4. Legyen megfelelő támogatása

Fontos szem előtt tartani, hogy vállalatirányítási rendszert hosszú távra, 5-7 vagy akár több évre választanak a cégek. Ha mérlegelni kell a különböző tényezők fontosságát a döntéshozatali folyamatban, akkor általában nem a támogatás és az ügyfélszolgálat megléte az elsődleges szempont. Cikkünk rávilágít arra, hogy miért elengedhetetlen a support egy vállalatirányítási rendszer életében, valamint, hogy mit is érthetünk támogatás alatt.

Körültekintés = megfelelő támogatás!

Feltételezzük, hogy a bevezetést követő néhány éven belül senki nem szeretne új rendszerre áttérni, azonban erre könnyen sor kerülhet, amennyiben a vállalatirányítási rendszerünket fejlesztő cég megszűnt, vagy felmerülő problémáinkat nem tudja megfelelően orvosolni. "7+1 tipp, hogy jól válasszuk ki ügyviteli rendszerünket" című blogcikkünkben már utaltunk arra, hogy érdemes elkerülni az 1 fős, testreszabott ügyviteli megoldásokat kínáló cégeket. Legjobb, ha több éves tapasztalattal rendelkező magyar céget választunk, aki üzletszerűen foglalkozik ERP rendszerekkel és szakszerű támogatást tud nyújtani a bevezetés szakaszától egészen a hosszú távú partneri kapcsolatig.

Milyen az ideális támogatás?

Alaposan járjunk utána, hogy milyen plusz támogatást nyújt az adott ERP-t fejlesztő cég, és mindenképpen vizsgáljuk meg, hogy az alábbi szolgáltatásokat milyen minőségben kínálják.

Bevezetés szakasza

A bevezetést támogató szolgáltatások köre: bevezetés, testreszabás, oktatás és szükség esetén adatmigráció. Bevezetés alatt a felhasználók rögzítését és a jogosultságkezelés kiosztását értjük. A testreszabáshoz kapcsolódik a bizonylatok megjelenítésének kialakítása, a marketingelemek megjelenítése, stb. Az oktatás általánosságban kisebb csoportban zajlik, amelyekbe érdemes bevonni a szakmai területek kijelölt felhasználóit is.

Bevezetés utáni szakasz

Jó esetben az együttműködés nem ér véget a vállalatirányítási rendszer bevezetésével, hanem az ERP fejlesztő cég folyamatosan támogatja az ügyfelet a rendszer napi használata során.

A bevezetés után nyújtott szolgáltatások köre: verziókövetés, jogszabálykövetés, helpdesk szolgáltatás, oktatóanyagok/útmutatók/ az új funkciók használatáról, felhasználói kézikönyv.

Verziókövetés: Ahhoz, hogy vállalatirányítási rendszerünk a bevezetést követően is naprakész maradjon, időközönként érkeznek szoftver frissítések, javítások, amik tartalmazzák az ERP új funkcióit.

Jogszabálykövetés: Egy ideális ERP rendszert a folyamatosan változó jogszabályi környezetben is zökkenőmentesen lehet használni úgy, hogy az megfeleljen a NAV előírásainak. A jogszabályváltozások moduláris, illetve funkcionális változásokat eredményezhetnek, amelyekre a partnereket minél jobban fel kell készíteni.

Helpdesk szolgáltatás: Felmerülő kérdés, kérés, panasz esetén alapvető elvárás, hogy a bejelentett igényeket vagy hibákat az ügyfélszolgálat a lehető leggyorsabban kivizsgálja, szükség esetén szakértők bevonásával. Emellett fontos a hibajegykezelő szoftver, amely segítségével minden hiba és panasz státusza könnyedén nyomon követhető, közvetlen kommunikációt biztosít a fejlesztőkkel.

Oktatóanyagok: Az új verzióban található változásokról jó esetben oktatóanyagok, oktatóvideók is készülnek, amelyek pontosan bemutatják, hogy mik az újdonságok, és hogy mit hogyan kell használni. A kézikönyv leírása mellett ezek a demók segítik a felhasználókat.

Egy kis körültekintéssel, megfelelő ERP fejlesztő cég kiválasztásával vállalatirányítási rendszerünk mellé olyan támogatást kaphatunk, amely elégedettségünk és hosszú távú együttműködésünk alapja lesz.

Amennyiben felkeltettük érdeklődését, vegye fel velünk a kapcsolatot, minden felmerülő kérdésére válaszolunk!

Kapcsolatfelvétel
Demo letöltése